24 Maj

Parafialna strona internetowa

Inspiracją do przygotowania tej notatki stał się serwis internetowy lokalnej parafii pw. Piotra i Pawła, który dostępny jest pod adresem: www.piotrpawel.eu. Jakież zdziwienie pojawia się na twarzy, gdy po wejściu na katolickie strony widzimy reklamę…

Oczywiście nie jest to żadna złośliwość, jednak piętnować należy zaistniałe sytuacje. Sytuacje, w których serwis internetowy został wyposażony w mechanizm statystyk tylko pozornie bezpłatny. W rzeczywistości użytkownik nie zapłaci ani grosza, aczkolwiek musi liczyć się z okienkami reklamowymi, które co jakiś czas będą wyświetlane. Czy warto zatem ryzykować i generować sytuacje podobne do tej przedstawionej powyżej? Czy odbiorca projektu został odpowiednio poinformowany o konsekwencjach?

Wejdźmy głębiej w tematykę parafialnych serwisów internetowych…

Parafialne serwisy internetowe w mniejszych miejscowościach takich jak np. Piekary Śląskie (tutaj ma początek nasza firma oraz dyrekcyjne korzenie)  mają to do siebie, że są organizowane możliwie najmniejszym nakładem środków finansowych lub – o ile to możliwe – bez jakiegokolwiek wkładu.

Z jednej strony można zrozumieć takie podejście, w końcu po co kościół ma płacić za coś do czego sam pewnie nie jest do końca przekonany? Jednakże jest druga strona medalu – odbiorcy, ludzie młodzi, ludzie doby internetu, komputerów, ludzie do których kościół chce docierać przede wszystkim. W tym kierunku poszli np. Franciszkanie, których obsługujemy od kilku lat – prowadzą blogi, nagrywają nagrania video / audio, posiadają własne kanału w serwisie YouTube, FaceBook. Można powiedzieć, że są bardzo „czynni internetowo”.

Które podejście jest lepsze pod kątem formy przekazu? Drukowane parafialne pisemka czy może materiał video z muzyką chrześcijańską w tle, uśmiechami młodych ludzi? Oczywiście z formy papierowej rezygnować nie możemy, ale warto pomyśleć o wzbogaceniu swojego zaplecza. Zachęcamy do korzystania z technologii.

Dodaj nowy komentarz

Komentarz
  • Comment Spam Protection by WP-SpamFree