Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem
Gadu Gadu: 1882 Skype: lukasz.piec
Telefon: +48 609 155 573 E-mail: info@lukaszpiec.pl

Masz dodatkowe pytania?

Nie zwlekaj, napisz do nas

Obsługa firmy logistycznej

Obsługa firmy logistycznej
Firma P.H.U Norton zamówiła aplikację internetową, której zadaniem jest kontrola pracy firmy. Gwoli wyjaśnienia, firma zajmuje się logistyką, czyli transportem. Stworzona aplikacja posiada kilka modułów, z których każdy obsługuje inną sferę.

1. OBSŁUGA KLIENTA
Ten moduł nie bez przyczyny znajduje się na samym początku. Przed jakąkolwiek operacją – dodawanie towaru do magazynu, zdefiniowanie nowych dostaw/wywozów – musimy mieć bazę Klientów. Tak, więc definiujemy ich konta. Administrator wpisuje dane firmy, podaje login i hasło.

Każdy Klient ma swoje indywidualne konto w systemie, gdzie może monitorować stan zamówień dla jego towarów.

Po założeniu konta przez administratora, Klient dostaje wiadomość e-mail o tym, jak się ma logować, gdzie i jakiego użyć hasła. Treść tego maila administrator może edytować w każdej chwili, tak więc macie Państwo wolną rękę.

Dodatkowo, z racji tego, iż niektórzy producenci mają określony sposób numeracji swoich zamówień, wstawiają tzw. Prefiks. Przy definiowaniu konta dla nowego producenta (klienta) możemy określić taki prefiks, który potem jest automatycznie dodawany do zamówień dla tego producenta.

Poniżej wymienione zostały możliwości konta Klienta:
  1. Wgląd w stany magazynowe towarów tegoż klienta
  2. Wgląd w dostawy na magazyn, które opiewają w towary tegoż klienta;
    • Możliwość podglądu wprowadzanych korekt dostaw (o ile takowe były)
    • Możliwość podejrzenia plików PDF (dowodów dostaw)
    • Dla wybranych klientów – możliwość dodawania dostaw
    • Dla wybranych klientów – możliwość dodawania zleceń wywozu
  3. Wgląd w wywozy (rozchody) towary z magazynu dla tegoż klienta
    • o podgląd zamówień realizowanych oraz zrealizowanych
    • o podgląd szczegółowych informacji na temat wybranego zamówienia
    • o podgląd dowodów wywozu generowanych przez system
    • o podgląd dowodów wgrywanych przez administratora (oryginałów)
    • o możliwość zadania pytania do administratora na temat wybranego zamówienia
    • o możliwość oznaczenia zamówienia, jako „przeczytane”
  4. Możliwość samodzielnej konfiguracji swojego konta – zmiana hasła
Uwaga! Aktualizacja Dorobiłem nowy "typ" Klienta. Administrator systemu może zdefiniować takiego użytkownika, który ma wgląd w zamówienia tylko DO WYBRANYCH ODBIORCÓW. To rozwiązanie sprawdzi się na pewno w dużych firmach, gdzie konkretne osoby sprawują pieczę nad wybranymi odbiorcami, bo wiadomo - jedna osoba nie jest w stanie ogarnąć wszystkiego.

2. OBSŁUGA MAGAZYNU
To właśnie od tego modułu zaczyna się cała przygoda z aplikacją, bowiem aby zarządzać towarami oraz ich stanem magazynowym, trzeba najpierw owe towary w bazie danych zapisać. Tak więc, administrator systemu definiuje nowe towary. Do każdego towaru może przypisać wstępną liczbę sztuk, którą posiada na stanie oraz Klienta (producenta), dla którego dany towar rozwozi.

Warto nadmienić, iż moduły są ze sobą powiązane. Takie powiązanie jest widoczne już na poziomie obsługi magazynu, bowiem każda dostawa towaru na magazyn, czy wywóz towarów jest ściśle związany z aktualizacją stanów magazynu. Tak więc, jeśli przyjmujemy dostawę, wpisujemy towary oraz ich ilości – system automatycznie aktualizuje stany magazynowe dodając odpowiednie wartości (przy dostawie) lub odejmując (przy wywozie towarów).

3. OBSŁUGA DOSTAW (PRZYCHODÓW)
W momencie, gdy do naszego magazynu trafia nowa dostawa – sięgamy po moduł obsługi dostaw. Definiujemy nową dostawę określając Klienta. Na podstawie wybranego Klienta zostanie załadowana lista towarów, które posiadamy (dla tego wybranego Klienta). Po kilku sekundach, widzimy wygenerowaną listę towarów z miejscem na wpisanie ilości przywiezionych sztuk danego towaru.

Oczywiście, jeśli danego towaru nie ma w aktualnej dostawie, nic się nie stało – po prostu nie podajemy żadnej wartości przy tymże towarze.

Dodatkowo, prócz określenia ilości każdego z dostarczonych towarów, system daje możliwość załadowania pliku z potwierdzeniem dostawy.

Dla pewności tworzone są automatycznie pliki PDF, które zawierają informacje na temat wprowadzonej dostawy. Można wtedy porównać z oryginalną wersją.

NOWA DOSTAWA = AKTUALIZACJA STANÓW MAGAZYNU DLA DOSTARCZONYCH PRODUKTÓW. LICZBA SZTUK WYBRANYCH TOWARÓW ROŚNIE.

Wprowadzili Państwo dostawę, aczkolwiek zawiera ona błędy? Nic się nie stało, do dyspozycji jest także możliwość korygowania wprowadzonych dostaw – każdej, w dowolnym momencie. W przypadku tworzenia takiej korekty, system automatycznie generuje tzw. Historię korekt – dokument HTML, który pokazuje jak była korygowana wybrana dostawa i kiedy przede wszystkim.

Uwaga! Aktualizacja Dodałem możliwość edycji daty przyjęcia dostawy lub zamówienia (bo nowo stworzony skrypt dotyczy każdego miejsca, gdzie mamy dostępne daty). Do czego to potrzebne? Funkcjonalność ta przydaje się, gdy tworzymy dokumenty przedstawiające stan magazynu w wybranym okresie (aplikacja też daje taką możliwość - zostało to opisane w dalszej części tego dokumentu) - wtedy może zdarzyć się tak, że jedna, bądź kilka dostaw powinna mieć inną datę (o parę dni wcześniejszą), aby porządek w papierach został zachowany. Wbrew pozorom, to bardzo ważna kwestia.

4. OBSŁUGA WYWOZU (ROZCHODÓW)
Definiowanie nowego wywozu zaczyna się od określenia Klienta (producenta). System daje możliwość wyboru tylko spośród tych producentów, którzy mają jakieś towary w magazynie. Tak jak wspominałem wcześniej – wszystkie moduły są w pewien sposób ze sobą powiązane.

Wybieramy producenta, następnie system automatycznie generuje listę jego towarów, która znajduje się w magazynie. Administrator wpisuje ilości zgodne z treścią zamówienia, określa odbiorcę oraz konkretny adres dostawy (jeden odbiorca może mieć przypisane kilka adresów dostawy), nadaje zamówieniu specjalny numer (jeśli wybrany wcześniej producent posiada przypisany prefiks – numer będzie się zaczynał właśnie od tego prefiksu). Możemy także wpisać dodatkowe uwagi, jeśli jest potrzeba.

Zamówienie po zapisaniu posiada status „w trakcie realizacji”. Gdy dotrze, możemy zmienić status na „zrealizowane”.

5. RAPORTY
Administrator systemu ma możliwość tworzenia raportów na podstawie danych wprowadzonych do bazy aplikacji. Oczywiście ta opcja staje się przydatna, gdy już jakiś czas korzystamy z aplikacji – i jest co raportować. Na dzień dzisiejszy są dostępne 3 rodzaje raportów:
  1. Ile wywiozłem towaru producenta X w okresie od … do … ? 
  2. Ile dostarczyłem towaru do sieci/marketu X w okresie od … do … ?
  3. Do kogo dostarczyłem towar X w okresie od … do … ?
  4. Uwaga! Aktualizacja Ile dostałem na magazyn towaru od producenta X w okresie od ... do ... ? 
6. OBSŁUGA ODBIORCÓW
Prócz Klientów – którzy zlecają wywóz towaru w dane miejsce – musimy określić także odbiorców – np. hipermarkety, które dany wywóz przyjmą. Dla wygody system został stworzony w taki sposób, że administrator definiuje ODBIORCĘ jako np. REAL.

Po stworzeniu wizytówki odbiorcy REAL, możemy przypisać do tegoż odbiorcy adresy dostaw. Do czego to potrzebne? Ano do tego, że hipermarketów REAL w Polsce jest kilka. Tak więc definiujemy wszystkie dostępne adresy (do których nasz Klient może zlecić wywóz).

1. REAL SPÓŁKA Z.O.O

Ul. Biskupa Nankera 123/1
41-949 Piekary Śląskie

Ul. M.C.Skłodowskiej 345/123
41-940 Piekary Śląskie

Ul. Czekoladkowa 56
23-123 Warszawa

Jeśli dla danego Klienta wywozimy towar do hipermarketu np. REAL, ale NAJCZĘŚCIEJ tylko na jeden, zawsze ten sam adres, możemy go oznaczyć jako domyślny dla wybranego odbiorcy.

7. WYMAGANIA SYSTEMOWE APLIKACJI
Generalnie, nie ma jako takich wymagań. Są to bardzo podstawowe sprawy, które oferuje praktycznie każda firma hostingowa, u której posiadamy wykupiony serwer WWW, czy tymbardziej dedykowany.
  1. obsługa bazy danych MySQL
  2. PHP
  3. obsługa modrewrite (opcjonalnie)

Potrzebujesz aplikacji dla swojej firmy? Napisz do mnie.